FAQ: Aibsmod

Şahane SourGamer'lardan biri olan aib'in yaptığı ve tüm SourGaming camiasının maddi manevi desteğiyle gün geçtikçe gelişen ve serpilen bir mod aibsmod. Halen daha test aşamasında (en son çıkan test releaseini aşağıda bulabilirsiniz) ve bundan dolayı da durmadan yeni yeni özellikler ve oyun türleri ekleniyor.

Bu yazı Quake 3'ten ziyade aibsmod'a yoğunlaşacağından, ilk önce şu yazıyı okumanızı öneririm => FAQ: Quake 3 Arena.

*

aibsmod nereden bulunur?
Şu an serverımızda aibsmod'un 0.70 versiyonu yüklü olmakla beraber, yeni versiyonlar çıktıkça server da update edilmektedir. Her yeni releasede buraya link eklenecektir, bu yüzden en son releasei indirmeniz sorunsuz oynamanızı sağlayacaktır. Ayrıca ilgili versiyonun readmesini içeren bir duyuru da siteye eklenecektir, ona da bakmanızı öneririm.
· aibsmod Test 7: [oku] [indir]
· aibsmod Test 8: [oku] [indir]


Bu modla oyuna eklenenler neler?
Test 7 itibariyle;
· rambomatch
· training mode
· fastswitch
· hypergauntlet
· piercing rail
· bouncy rockets
· self damage ayarı
· kill notice ayarı
· hız göstergesi (drawspeed)
· tuş göstergesi (drawbuttons)
Test 8 ile eklenenler;
· football
· hava kontrolü
· seken roketler (bouncy rockets)
· silah bırakma
· düşmeyen poweruplar


Rambomatch nedir?
aibsmod'la gelen bu oyun türünde oyunculardan biri Rambo olur. Sadece Rambo'yu öldürmek ve Rambo iken öldürmek oyuncuya puan kazandırır. Kendini öldürmek -1 puanla cezalandırılırken, Rambo olmayan oyuncuların birbirini öldürmesi farklı şekillerde ayarlanabilir. Ayrıca bir de Team Rambomatch vardır. Daha detaylı bilgi ve variablelar için en son versiyonun readme dosyasına bakınız.


Training Mode nedir?
Oyuncuların birbirinin içinden geçmesini sağlayarak telefraggingi ortadan kaldıran, silahların knockbacki aynı kalsa da hasar vermesini engelleyen, oyuncuların antrenman yapmasını sağlayan bir oyun modudur. Bu moda geçildiğinde tercihe göre tüm oyunculara tüm silahlar sınırsız mermiyle birlikte verilebilir. Daha detaylı bilgi ve variablelar için en son versiyonun readme dosyasına bakınız.


Fastswitch nedir?
SourGaming'de oynanan diğer modlarda da (Threewave, CPMA) olan bu özellik hakkında detaylı bilgi "FAQ: Quake 3 Arena" yazısında mevcuttur. Daha detaylı bilgi ve variablelar için en son versiyonun readme dosyasına bakınız.


Hypergauntlet nedir?
Açık olduğu zaman bir gauntlet vuruşunun 50hp yerine 1000hp hasar vermesini sağlayan bir ayardır. Daha detaylı bilgi ve variablelar için en son versiyonun readme dosyasına bakınız.


Piercing Rail nedir?
Rail atışlarının herhangi katı bir alan (duvar, sütun vs) tarafından engellenmeyip içinden geçmesini sağlayan bir ayardır. Ayrıca bu yolla alınan fraglar için özel bir mesaj da mevcuttur. Daha detaylı bilgi ve variablelar için en son versiyonun readme dosyasına bakınız.


Self Damage ayarı nedir?
AIB's Mod'da istenirse oyuncuların kendilerine hasar vermesi engellenebilir. Bunun en bariz örneği hasar almadan rocket jump yapabilmektir. Daha detaylı bilgi ve variablelar için en son versiyonun readme dosyasına bakınız.


Kill Notice ayarı nedir?
Oyuncu bir frag aldığında ekranın ortasında çıkan "You fragged X" mesajını tamamen ortadan kaldırmayı veya ekranın üst kısmında çıkmasını sağlar. Daha detaylı bilgi ve variablelar için en son versiyonun readme dosyasına bakınız.


Hız Göstergesi nedir?
Crosshairin biraz altında veya sağ üst köşede oyuncunun o anki hızı ups (units per second) cinsinden gösterilebilir. Örneğin standart koşma hızı 320 ups'e denk gelir. Daha detaylı bilgi ve variablelar için en son versiyonun readme dosyasına bakınız.


Tuş Göstergesi nedir?
Ekranın orta alt kısmında oklar, zıplama ve ateş tuşlarından oluşan bir grafik gösterilmesini sağlar. Bu grafikte oyuncunun o an bastığı tuşlar gözükür. Özellikle başka bir oyuncuyu izlerken nasıl oynadığını anlamak için kullanılabilir. Daha detaylı bilgi ve variablelar için en son versiyonun readme dosyasına bakınız.


Football nedir?
Futboldur. Quake üzerinden futbol (teorik olarak topla oynanabilen tüm oyunlar) oynanabilmesini sağlayan bir oyun türüdür. CTF (aslında OneFlag) için uygun olan tüm haritalar, bayraklar yerine birer kale ve ortaya da top konarak futbol oynanır hale gelebilir. Bunun yanında Football moduna özel yapılmış haritalarda da hiçbir ekleme olmadan oynanabilir. Bu oyun türüne uygun iki özel haritayı Q3Files'da "football.pk3" adı altında bulabilirsiniz (ya da direk buraya [şuraya] tıklayabilirsiniz). Bu paketin içinde "football1" ve "football2" isimli iki harita bulacaksınız. Daha detaylı bilgi ve variablelar için en son versiyonun readme dosyasına bakınız.


Hava kontrolü nedir?
Quake motorunda değiştirilemez olan ayarlardan birini değiştirilebilir hale getiren bir özelliktir. Havada yön değiştirme ve hızlanmaya etki eder. CPMA'daki hava kontrolünden kısmen farklıdır. Daha detaylı bilgi ve variablelar için en son versiyonun readme dosyasına bakınız.


Seken roket nedir?
Roketlerin duvarlardan sekmesini sağlar. Roketlerin kaç kez sekeceği ayarlanabilmekle beraber, seken roketin atanı vurması da sağlanabilir. Daha detaylı bilgi ve variablelar için en son versiyonun readme dosyasına bakınız.


Silah bırakma nedir?
CCTF oyunlarındaki rün bırakma ve bayrak bırakma gibi, elinizdeki silahı yere bırakmanızı sağlayan bir ayardır. Gauntlet ve machine gun hariç elinizde bulunan herhangi bir silahı bırakabilir. Bir tuşa atamak için konsolu açıp "/bind x drop weapon" yazabilirsiniz. Daha detaylı bilgi ve variablelar için en son versiyonun readme dosyasına bakınız.


Düşmeyen poweruplar nedir?
Eğer istenirse oyun esnasında herhangi bir powerupın (quad, haste) ölen bir oyuncudan düşmemesi sağlanabilir.
Daha detaylı bilgi ve variablelar için en son versiyonun readme dosyasına bakınız.


Daha başka özellik yok mu?
Var var, bir sürüsü geliyor daha. Her releaseden sonra ekleyeceğiz elbet.


Güzel o zaman. Müteşekkirim.
Asıl ben müteşekkirim. Hadi gel oynayak.

*

Henüz aibsmod'la ilgili sözler söyleyen başka bir yer yok. Ama emin olun, gelecekte her yer aibsmod olacak, herkes aibsmod'u konuşacak. Hell yeah hallelujah!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder