Quake 3 Saklambaç


  • Video - Download: q3saklambac1.avi [55 MB/Süre: 02:37 (Evet, video compression'dan anlamıyorum -- Youtube'a upload edecektim ama sürekli hiçbir gerekçe göstermeden hata verip durdu. Şayet indiren birisi upload etmeyi başarırsa onun link'ini de koyabiliriz elbette)]
Eminim Quake 3'ün 9 yıllık tarihinde (2 Aralık 2008'de tam 9 yaşında olacak oyun, vay be) dünyanın başka bir yerinde birileri tarafından daha önce yapılmıştır -- ama geçen gün sıkıldığımız bir akşam biz böyle bir şey keşfettik.

Threewave server'ında Arena modunda xcm_tricks2'de skos, lepidodendron, cruelstroke ve vesc olarak dört kişi takılmaktayken map'in devasalığının verdiği ilhamla saklambaç oynamaya karar verdik ve cidden oldu, süper eğlenceli bir şeymiş. Ama tabii bir noktadan sonra map'te saklanacak yerler bitebiliyor, bu yüzden devasa defrag trick antrenmanı map'leri araştırmak lazım.

Q3 Saklambaç'ın -şimdilik- belirlenmiş kuralları şöyle:
  1. Saklanan takımdan birisi bulunduğu takdirde yalnızca gauntlet'la saldırabiliyor. (Ama elbette saklanmak, bir yerlere çıkmak için rocket, plasma, vesaire kullanabiliyorlar)
  2. Arayan takım tüm silahları kullanabiliyor, saklananları öldürdüğünde sobelemiş sayılıyor.
  3. Saklanma süresi 100 saniyeydi oynadığımız oyunlarda, ama birkaç kere saklananlar 'tamamız' diyene kadar beklediğimiz de oldu.. Bu konuda henüz belirli bir kural yok, duruma göre karar veriliyor.
  4. Saklananlardan biri bulunursa kaçıp başka bir yere saklanabiliyor, sonradan saklandığı yerde tekrar bulunana kadar hareketsiz duracak diye bir kaide yok ancak yine de bulunulan yeri sürekli değiştirmek yahut yalnızca gauntlet'la dalıp etrafta koşuşturmak da pek oyunun hayal edilen tasarımına uygun değil. O yüzden (video'daki örnekte görüldüğü gibi) bulmaya çalışan takımı atlatıp ortalık durulunca yeni bir yerde durmak çok daha eğlenceli.
Video'da ise oynadığımız ilk saklambaç oyununun ilk eli bulunuyor, demo'yu lepidodendron kaydetti - olup biteni onun gözünden görüyoruz. Orijinal demo kaydı hayvan gibi uzun ve aksiyonlu kısmı epey ilerde olduğu için (zira ilk bir 10 dakika falan kuralları belirledik, muhabbet falan ettik.. Saklambaç fikrinin doğuşu da aynı demo'da mevcut)  video yapmak daha mantıklıydı. 

Video'nun çözünürlüğü 400x300, konuşmalar tam ekran yapınca seçilebiliyor ama yine de okuyamazsanız aşağıda yazılı halini Tamamını Oku'ya tıkladıktan sonra görebilirsiniz. (Parantez içindekiler takımiçi mesajlaşma, diğerleri de genel chat'e yazılanlar) Mutlaka indirip izleyin, en az beş kere izledim ve her seferinde gülüyorum, gerçekten harika bir oyundu. :)


Bundan sonrası SPOILER [Ayrıca uyarı: Ancak video eşliğinde okunduğunda anlam vermesi muhtemel]

(cruelstroke): bu sesi onlarda durdu mu? [Racing parkurunun sonundaki çizgiyi geçince "You win" diyen Quake adamı sesinden bahsediyor]
(cruelstroke): duydu mu
lepidodendron: biri geliyo
(lepidodendron): hassiktiiirrr
(lepidodendron): biri geliyo cru kac
(cruelstroke): kos gel yanima
cruelstroke: :))
cruelstroke: :))
(cruelstroke): kactin mi
(lepidodendron): eet
(lepidodendron): nereye gidiyoruz ana meydana mi
(cruelstroke): free style da skos
(lepidodendron): sen nereye
(cruelstroke): circle
(cruelstroke): cabuk :)))
(cruelstroke): skos freestyle daydi en son
(lepidodendron): biraz geri gel
(lepidodendron): bana dogru

3 yorum:

  1. oyunun bir noktasında saklanan vesc'i ararken, strafe jump alanında sonraki portallara identify target'tan da biraz medet umarak zoom'la baktığım sırada -evet, zoom açtım- vesc'in birden yanıma ışınlanıp künk diye gaunt'u koyması. system shock 2 oynarken bile bu kadar tırstığımı hatırlamıyorum, resmen oturduğum sandalyeden sıçradım.

    YanıtlaSil
  2. demo'nun tamamı:

    http://www.mediafire.com/download.php?zmmnhtmonhz

    p.s: sadece başı değil, sonuna kadar nefisti bence.

    YanıtlaSil
  3. ikinizin ayni yerde ne isiniz vardi sis kebab olmussunuz orda:)

    YanıtlaSil